Relacja; Harcerska Służba Lednicka 2024

W ostatni weekend maja, a w zasadzie to pierwszy czerwca, część kadry naszej drużyny udała się na Pola Lednickie, aby tak jak od wielu lat, pełnić służbę.

Grupa 15 śmiałków, a wśród nich druhna Marcelina i Paulina oraz druh Mateusz, Szymon oraz druhna Wiktoria z 52 DSH Remus, wybrali się w podróż z rana w piątek do Poznania, aby następnie wyruszyć wspólnie z innymi harcerzami na pole. Po przyjeździe rozstawiliśmy namiot, zarejestrowaliśmy się jako patrol w biurze oraz udaliśmy się na polową mszę świętą. Ostatnim punktem tego dnia było obrzędowe ognisko, na którym odwiedziła nas Naczelniczka ZHP.

Sobota była dniem służby. Tego właśnie dnia nasz patrol pełnił służbę porządkową. Naszym zadaniem było dbanie o bezpieczeństwo pielgrzym. Kierowaliśmy ruchem na drodze głównej, pilnowaliśmy drożności na drogach życia czy sprawdzaliśmy czy tylko osoby uprawnione wchodzą na wyznaczony teren. Na koniec dnia tworzyliśmy także szpaler przy drodze na bramę rybę.

W niedzielę po apelu wróciliśmy do Poznania, gdzie czekając na pociąg, zwiedziliśmy galerię przy dworcu.

To była ciężka służba, ale satysfakcja ogromna!