Wrzesień

Czuwaj! Pierwszy miesiąc nauki za nami.Nie da się ukryć, jak co roku był bardzo pracowity. W związku z tym dziś nadrabiamy zaległości i opowiemy Wam co działo się w tym czasie.

"Polsko, poniesiemy Cię dalej"
We wrześniu dokończyliśmy prace związane z odnowieniem miejsca pamięci narodowej w Białym Borze wykonywane w ramach projektu "Polsko, poniesiemy Cię dalej". Dawna mogiła została ogrodzona, jej miejsce znaczy brzozowy krzyż, prowadzą tam wygrawerowane tabliczki wykonane przez druha Tomasza Dmuchowskiego. Można znaleźć tam także tablice opowiadające o historii tego miejsca. Za pomoc dziękujemy również p. Kamilowi Przyłuskiemu, stolarzowi z Białego Boru oraz p. Robertowi Mróz.

Nocka harcerska w ZS Piaski
W piątek , 16.09.2016 r. kadra naszej drużyny- dh. Nikola, dh. Ewelina, oraz dh. Bartek, wraz  z kadrą 22 Gromady Zuchowej Wesołe Elfy, dh Olą Mróz i dh. Roksaną Rożyńską zaraz po zbiórce popędziła do Zespołu Szkół im. Szarych Szeregów w Piaskach, aby przybliżyć uczniom szkoły ich patrona poprzez współorganizację Nocki Harcerskiej dla uczniów klasy II i III B. Nasze spotkanie rozpoczęliśmy  świeczkowiskiem , podczas którego zaprezentowaliśmy najmłodszym piosenki i pląsy harcerskie. Kolejnymi atrakcjami była gra fabularna czy " Biegajka". Bardzo dziękujemy za zaproszenie nauczyciele z piaseckiej szkoły, p.Katarzynie Hulewicz.

Zbiórka Szczepu- gra miejska
W czwartek, 22.09.2016 r. nasza drużyna udała się na Zbiórkę Szczepu, która miała postać bardzo intrygującej i ciekawej gry. Podczas między patrolowej rywalizacji dowiedzieliśmy się sporo o drużynach z naszego szczepu, rozwiązywaliśmy zagadkę logiczną, wykazaliśmy się swoją wiedzą o stopniach czy historii harcerstwa, a także uruchomiliśmy pokłady naszej kreatywności układając wiersze. Końcowym etapem było łamanie szyfru do kłódki, która broniła przed nami skarb, w postaci słodkości. Na szczęście każdemu z nas udało się do niego dobrać!

Nasz drużynowy- przewodnik Bartosz Mróz.
W piątkowy wieczór, 23.09.2016 r. w obecności wszystkich żywiołów, nad Jeziorem Rudnickim nasz drużynowy, dh. Bartek Mróz złożył Zobowiązanie Instruktorskie  i otrzymał stopień przewodnika. Sama uroczystość poprzedzona była poszukiwaniem listów, które doprowadziły Przewodnika na miejsce. Bardzo się cieszymy, gratulujemy i życzymy Druhowi satysfakcji i zapału do służby instruktorskiej.

Wycieczka do Torunia
W sobotę, 24.09.2016 r. nasza drużyna udała się na całodzienną wycieczkę do Torunia. Pierwszym punktem programu był udział w XXIV Mistrzostwach Torunia  w Marszach na Orientację. Wałdowscy harcerze wystartowali aż  w 9 zespołach! Dh. Ewelina i dh. Bartek  zajęli 2. miejsce w kat. TU, a trasę szkoleniową Remus przeszedł bezbłędnie, pozostałych wyników jeszcze nie znamy.  Po zawodach udaliśmy się na obiad do jednej z toruńskich restauracji, po czym wystartowaliśmy w grze miejskiej organizowanej przez dh. Nikolę i dh. Olę, pt. "Poznaj Toruń". Podczas tego zwiadu mieliśmy możliwość dogłębnego poznania historii miasta patrona naszej Chorągwi- Mikołaja Kopernika, oraz poznać wiele ciekawostek. Zwiedziliśmy m. in. Rynek Staromiejski i Nowomiejski, krzywą wieżę, Gospodę "Pod Modrym Fartuchem", Basztę Gołębnik, ruiny zamku krzyżackiego i Kościół Mariacki. W grze pierwsze miejsce zajęły zastępy: Horyzont i Sztorm, natomiast drugie zastęp Bryza oraz zastęp Wilki Morskie. Wieczorem zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do Wałdowa.